måndag 24 oktober 2011

Höst!!

Nu va det allt bra längesen som jag skrev här, men dagarna är fulla med jobb barn o häst. Vi tränar på o jag har börjat att inse vissa viktiga saker dom sista tävlingarna. Vi har gjort framsteg jag är fortfarande lite för spänd än men jag har blivit bättre. Jag måste se dom framsteg vi har gjort o inte ha så förbannat mycket krav på mig är ju bara en vanlig människa som måste gå samma resa som alla andra att skaffa sig rutin o erfarenhet. För dom sista gångerna har vi varit relativt avslappnande även när vi va på lokal dressyr i Ekjsö där domaren totalsågade oss med att skriva är tyvärr inte på tygel då kan ej betygen bli högre oavsett hur väl du rider!!! vi fick ynka 54,24% men det leendet jag hade när vi gjorde sista halten va faktiskt kvar även efter jag hade fått höra resultatet i högtalaren även om jag blev en smula förvånad så visste jag att vi hade gjort en mycket bättre ritt än vad hon tyckte!! Bara det är en förbättrning från min sida har bara stirrat mig blind på resultatet i stället för se vad vi gjorde bra. Har även varit på JLFFs km som även där kom på 4 av 4 men han har aldrig gjort så fina serpentinbågar som vi gjorde den gången det som fattas nu är att jag även ska tagga till mig på tävlningsbanan o inte bli som en liten tyst mus!! rida fram han till handen inte rida med handbroms i, dagarna innan en tävlning är jag så himla sugen taggad som attan men på något sätt försvinner det på framridningen på tävlningsplatsen då den tysta musen tar över med dåligt självförtroende men jag ska attans övervinna detta o kämpa på. Den 13/11 ska vi åka till jönköpning fältritt klubb för en LB:1 förra året gick det inte så bra för Cheenell va livrädd för domaren som satt vid ett bord så han höll på att riva hela dressyrstaketet ha ha ha den busen. Men hoppas han inte tycker det är lika farlig denna gången för nu har vi ju varit med om flera sånna upplevelser.
På söndag blir det att åka till Piven o träna va jätte längesen ska bli roligt att åka till henne igen hon är alltid lika positiv.
Just nu håller vi på med att få till en mer rundare galopp en uppgift som Cheenell tycker det att jobbigt men vi jobbar på. Återkommer efter träningen. Ha en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar