tisdag 28 februari 2012

Vilken helg

Ja vilken lördag det blev är totalt slut än. Göteborg Horseshow är väl värd att åka till o nu specielt när fjordhästar har tagit plats inne på arenan så himla taskigt att man hade en lördags biljett då :/ men hoppas att det kommer bli en repris nästa år då får man boka hotell o gå på eftermiddagen på lördag vill så gärna se dressyren. Sen gå o titta på fin fina fjordhästar på söndagen. Fick även träffa Patrik Kittel fick hans atograf han är lika trevlig o ödmjuk som spelar sig i sin ridning (Vill bara säga att det va fler vuxna i kön som ville få en atograf, he he he ;)) Han va så snäll med barnen som ville ta ett kort tillsammans o pratade med dom skrattade, tillskillnad mot en väldigt fisförnämd MALIN BAYARD!! hon va sur,snorken o hade inte bjudit på sig själv alls men man märker dom som är födda med pengarna eller dom som har fått arbeta sig fram!!!! Måste bara skriva att det va en stor känsla att få va med Patriks o Toy storys segerritt stort jubel i skandinavium.Köpte röda Catago skydd men dom va alldeles för stora så dom är med skickade mamma som bor nära Charlies för byte!!

Tillbaka till min fin fina fjording som har utvecklas så i galoppen blivit så rund härlig känsla. Måste nu bara öva upp mig igen efter vintervilan med ännu mer snabba förhållningar, blir gärna lite hängande i min höger hand måste sluta med det!!! Han har blivit mycket lyhörd med mina förhållningar med sätet häftigt. Han har börjat fälla så nu kommer den perioden man jämt bär med sig häst hår :D Dom är i halsen i trosorna ( vet i atta hur dom kommer in dit) hår hår hur mycket päls tappar dom igentligen??? Man blir lika snopen varje år. Men jag har han inte helrakad fakar han lite på halsen o under sadelgjorden i höstas men sen får det växa ut tills det blir riktigt kallt är inte ett faan av täcke nä så naturligt som möjlig är mitt motto ( Men jag har fullständig respekt för dom som väljer att ha täcke på sin häst :) ) alla är vi olika o gör säkert på hundra olika sätt. Ska försöka att be nån att ta lite kort nu nästa gång vi rider. Ha det bra o gnägg gnägg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar