lördag 6 november 2010

Lugn i sinnet!

Dom senaste ridpassen efter våran sista lokala tävling har varit ett ända springade så det bara yr om ett. har kännt att jag kanske har haft han lite för lång o sen går det av bara farten Cheenell har inte tagit hela handen på en gång utan bit för bit. Sist va jag helt förtvivlad av hur dåligt jag red jag har blivit arg på Cheenell o har varit allmänt sur över det här, VAR HAR ALLA KRAV KOMMIT IFRÅN????????? Har varit så himla ledsen över det här att jag har tappat humöret så lätt ååå jag har tänkt o tänkt att du får inte tappa humöret på detta viset det är han verkligen inte värd min älskade prins!!! Först o främst köpte jag min häst för jag har alltid velat ha en alldeles egna fjordhäst för deras underbart vackra utsende, deras fantastiska lynne o temperament!!!!! Så nu har vi kommit en bit på våran resa o den ska ju inte sluta här för att jag inte kan hantera mig själv o så går det ut över min älskade häst som gör allt för mig OM jag gör rätt. Förlåt min älskade häst för dom här sista dagar du är så klok. Han är en känslig herre mycket mer än vad man tror om man ser han. Så i dag hade jag en lugn i mitt sinne att nu backar vi ett par sidor o har sådär kul som bara han o jag kan ha o glöm aldrig detta, visst ställa krav ska man men inte om du inte riktigt klarar av det själv.
Så i dag har det varit en hel dag i stallet mockat i lugn o ro, mysigt med pållen borstat länge o på extra sköna ställen så mulen nästan vrider sig.
min sista tanke innan vi gick ut till banan va lugn nu inte stressa upp dig för det här är ett nöje ett underbart nöje. O vilken häst jag hade i dag lyhörd o känslig han ville verkligen. Kände att jag verkligen kom ner med mina ben lätt i stigbyglarna ner med hälarna la bara emot skänkeln om det behövdes till o med i galoppen som jag gärna ville, i allafall förr klämma mig fast. Fina öppnor i bägge varv mycket övergångar kändes härligt mjukt. Det ända va väl att han inte riktigt ville va med i ryggningarna men blev bättre har ju inte gjort det på ett tag. Fick en mjuk o rörlig galopp om något lite för små galoppsrång men la bara emot ytterskänkeln med ett lätt tryck i takt så blev det bättre ett härligt lyckorus gick igenom min kropp va avslappnad o bara följde med o la emot skänkel där o mjuknade där åååååå tänk va det kan göra när man är lugn i sinnet o inte stressad för en massa andra måsten. I morgon är det träning för Piven o det ser jag fram emot. Cheenell fick 3 morötter i dag o en lång härlig kram full med glädje o kärlek........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar