söndag 7 november 2010

Där satt den!!!!

Pållen o jag har varit o tränat för Piven nu i eftermiddag, först spanande vi in Emma J med sin hingst Ronjas Ben Hur 232. Han är för himla söt den Emma klarar han riktigt bra i mellan hingst fasonerna.
Jag är så himla mallig efter i dag för vad han gick fint djävlar i namma. Men jag har ridigt han i lite för lång form. Ska inte blanda in andra tränare känner jag inte nu iallafall är så himla nöjd med Piven. Fick rida på en 8 m volt o göra den mindre o mindre tills vi gjorde en bakbens vändning i skritt han va jätte lyhörd o svarade fint på ytter hjälperna. Fint tempo hela tiden svarade direkt på mellan trav tjo ho va stolt jag är. Fick göra skänkelvikning i snett i genom va lite pannkaka i början för jag va lite seg men jag vaknade snart till. Jag vet inte riktigt jag har ju en tilldens att böcka till det i skänkelvikningarna jämt ja om jag ska säga så vet jag inte riktigt va jag pysslar med. Men fick ett bra tips om led in framdelen o o sätt till skänkeln så gick det kalas visst han har lite tidens att smita iväg lite med mig det sista med sin bog men kände att jag hade en bra överblick om jag tänkte så. Galoppen va rund o fin fick till halft igenom o lite förvänd galopp i form ja det va faktiskt en hel lång sida i bägge varven. Nu är jag så himla tänd o har fått tillbaka mitt självförtroende igen att vi kan minnsann även om matte är lite dålig förlorare ibland. Längtar redan tills nästa gång då vill jag gärna utveckla våra slutor tycker han är ju så pass mycket rörligare o mjukare så det är nog läge att göra det mer för när jag gör lite hema med hjälp av min bästa Åsa så blir han så himla mjuk o fin är nog ett bra sätt för han att öva upp sin rörlighetet mer, en jäkligt bra övning o rolig. Åkte hem med en väldigt rak rygg o ett stort leende som tog upp hela mitt ansikte. Cheenell fick två morötter o ett äpple lite borstning en stor kärleks kram o sen fick han gå ut i hagen en stund till. Nu när det har varit kallt som attan o inte är så mjukt så har de fått vara på vallen idag o det kom han rackans på när jag släppte ut han för han stack iväg i 190 i en redig rackans trav så himla trött kunde han ju inte blivit efter passet i allafall.

2 kommentarer:

  1. Så roligt att det gick bra på Piventräningen:D!
    Man behöver lite sådant för att stärka upp självförtroendet.
    Kram C.

    SvaraRadera
  2. Ja precis, självförtroendet har inte varit på topp nu det sista med ridningen men känner mig full med energi igen så nu kör vi så det rycker:0)

    SvaraRadera