måndag 2 april 2012

Årets första lokala!

Ja vad kan man säga om denna tävling mer en ett ord JAAAAAAA!!!!!
Vilken dag Cheenell va cool lugn när vi kom fram han börjar bli en van kille nu men jag tänkte att han skulle showa lite när vi inte har varit ute sen nov förra året. Men han va jätte snäll gud va härligt med harmoniska hästar med bra temprament. Framridningen gick väl sådär i början men tack vare min trogne vän o även Cheenells uppfödare så gav hon mig ett par avhyvlingar så jag skärpte till mig o började rida :D När det väl blev våran tur att rida in så lyckades jag säga åt mig att hålla nerverna i schack o fick ett gott mod tills vi fick startsignal. Rak inridning o jämt halt en 7a bra början sen blev det lite missuppfattning Cheenell trodde vi skulle galoppera för vi har galopperad mycket o just vid hörnet av kort sidan så lite otakt där men fick våran första 6a på mellan traven wiiiii där har vi haft 4 eller 5 or på :D sen råkade jag glömma bort att rida upp o göra skänkelvikningen TUSAN gick ju så jäkla bra efter mellan traven så vi bara red på ha ha ha haha. Skänkelvikningarna va väl inget att hurra för men det ska vi träna vidare på så ger det sig nog med. 7a på ryggning. 7 på ökad skritt men måste pendla med min hand. 7 på förvänd galopp o det är jag kalas nöjd med. När vi skulle göra sista halten va jag så jäkla nöjd så jag släppte han lite förtidigt så han klev lite åt sidan när jag hälsade men med det leendet så kunde nog ingen undgå att se att jag va så nöjd! 6or rätt igenom på intryck men att önskar lite mer bakbensenergi o att han ska hänga ihop ännu lite till o försöka förbättra samlingen ytligare. Så red ihop 58,95% tänk om vi hade satt skänkelvikningarna då hade vi fått ett minst 60% protokoll. Men en verkligen kanon start på det här årets tävlings säsong ett godkänt protokoll till SM är klart nu nästa lokala om två veckor i Forserum ska bli roligt. Är jätte stolt att vi har utvecklas ihop yttligare lite till nu kör vi på. Hej hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar