tisdag 24 april 2012

SM blåste i väg!

Inget SM i år igen, asch just nu känns det helt ok! vi får träna vidare detta året med o så ska jag försöka att rida LA:1 i höst finns ca 5-6st tävlingar då hoppas jag att jag kvalar in på egna meriter utan att känna press. Mina nerver pallade inte i söndags CHeenell såg spöken på hela kort sidan, SUCK!!! O vad gjorde jag för att hjälpa han, blir arg!!!! så tillslut så ville jag avbryta när vi hade gjort första galoppslingan men domaren tyckte jag skulle rida färdigt programet o det gjorde vi men fick ingen bedöming. SÅ himla besviken va jag men sa till mig att sluta upp med det är inte så proffsigt precis så Cheenell fick klapp när jag skrittade av han. Har ju en chans kvar att kvala på egna meriter har två tävlingar kvar en nu den 27/5 o en 30/6 men blir nog väl stressigt vi får se men som det ser ut nu så blir det inget. Vi har ju igentligen brådska kanske matte får lite mer erfarenhet detta året kan ju behövas. Just nu är jag hema med dunderförkylning o halsont så vi får vila tills helgen kommer så kör vi igen. Min son Axel va med på fjordskutt o fick en clear round rosett han va överlycklig o stolt tur att det gick bra för dom fast jag gick med o höll lite i han för Axel har inte ridit så mycket. Cheenell ställde upp o va som vanligt kanon snäll den hästen får man bara en gång i sitt liv. Nu gräver jag ner mig o kommer igen taggad som tusan till nästa tävling:) Ska ev till Charlies i helgen ska titta på ett bettlöst träns o hittar säkert en del andra saker. Pratade föresten med dressyr domaren efteråt o hon sa att han är fin o i ett perfekt hull o sånt kan hända alla hon gav mig lite tips så bara träna vidare. Jahopp nu krypa ner i soffan o vila. På återsende.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar