fredag 18 maj 2012

Blåsigt

Man kan ju verkligen undra vad värmen är? 7 grader blåsigt regn fyyyy!!
Vi va ute en snabb runda vi möte två herrelösa hundar dom hade nog trevlig misstänker att dom va på rymmen :/ Cheenell fick sträcka ut i en ordentlig galopp lydig men va lite het om man säger så så han fick forsätta galoppera uppanför backen i ett lite lugnare tempo så han kunde lugna ner sig lite när jag märker att vi har en bil efter oss precis samtidigt kommer hästarna i hagen som vi red förbi så Cheenellan showade rätt friskt dum nöt!!! dom i bilen glode medans pållen gick i piaff med en rejäl knyck på nacken kunde nästan tro att han va hingt ha ha ha. Mycket viktig dock att försöka ge han långa tyglar så slappade han av med en sjuhelsike skritt han kan min pålle fjant. Jag börjar vänja mig vid sadeln efter ha ridit i många år i dressyrsadel så va väl inte balansen den bästa men nu så!!!! sadeln verkar ligga toppen provade att sadla lite längre fram o så har han inget tuffsigt på ryggen tror att sadekn hade kanat fram o lagt sig i rätt läge för jag sadlade lite för långt bak! van vid dressyrsadel ;) på söndag äntligen ska det bli banträning för våran del ja den här tävlingen får gå som den gör med tanke på hur lite riden han har blivit nu en liten period... Fast vem vet ;) Hoppas sommarvärme kommer snart så man slipper frysa öronen av sig för man rider!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar