måndag 14 maj 2012

Sommarbete

Nu i lördags kom Cheenell hem för sommaren, o jag vill träna på bana har knappt blivit nån ridningen alls har inte haft orken efter en kvälls vecka trökigt väder vad är värmen????
Vi ska på tävling den 27/5 känns ju jätte motiverat kommer gå åt skogen säkert!!!! Är trött på att jämt göra bort mig nu......
Alla rider o får så himla bra procent medans jag aldrig kommer någonstans kan ju kanppt få till en skänkelvikning rätt utan allt ska gå åt skogen, SNYFT!!!!
Asch har bara en depp dag blir så när jag inte har ridit på ett tag o längtar ihjäl mig. I går va vi i skogen o racade vi kom på lite villovägar ja ett tag va vi rätt ute i böleskogen en viss tvekande Cheenell men med toppade öron frågade ett par gånger ska vi verkligen gå här men med en liten övertalning så gick det bra, ha ha ha ha inte lätt att va dressyrhäst o helt plötsligt så ska man här i skogen men roligt hade vi. Provade sadeln o den har nog legat rätt bra men om den kan behöva en omstoppning så ska jag be om att stoppa den lite mer så den inte blir riktigt lika vid va nog lite åt för stor. I helgen blir det dressyr träning på bana innför tävlingen så jäkla typiskt att man jobbar kväll den veckan så om jag har tur så passar tömkörning/longerings gjorden som jag ska köpa så kan jag longera han lite.
Han har inte svällt nåt om magen direkt så det blir nog precis lagom med bete tycker man nästan kan se tills nästa dag om dom har blivit uppblåsta om magen då har det nog varit lite för mycket... Vill ju ha han i fint hull måste bestämma ny tränings tid också framöver. Det va lite härifrån hej hopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar