tisdag 11 januari 2011

Tappsko o ev ohyra!

Jag blir så trött va full med energi efter ha gjort stallet gick ut för att hämta pållen o på tillbaka vägen ser jag en sko, hann tänka ja det där är Cheenells alla gånger så när jag tittar lite närmare så ser jag att det fattas en sko på vänster framhov, attan!!!! Men men finns inget att göra får ringa hovslagaren i morgoon det va ju ändå dax nu!! Såret ser bra ut på näsan o luktar inte apa längre skönt. Cheenell har ju mugg så har tvättat ett par dagar med ett medel jag inte kommer ihåg namnet på men det börjar redan hjälpa fast han har ju inte så mycket som tur är. Men ser när jag börjar borsta att han ser lite raggig ut på halsen tar blicken mot bakbenet o visst fan är det ruffsigt där med jaha då har han säkert ohyra med det va jätte många år sen han hade det!!! Försökte se om jag hittade någr oinbjudna gäster men hittade inget direkt men va lite svarta små prickar i pälsen. Måste göras något åt direkt annas kommer han snart se ut som han är en skabbräv o det är nog hemskt att ha skiten med för det kliar ju så. Mycket skit denna vintern skador, tapp sko ,mugg o nu ev pälsätare!! Men han är för go min pälsboll han va skit nöjd att få gå ut i hagen igen syndes på han o skulle showa lite när vi gick ut till hagen ha ha ha ha min rumpa är han, kärt barn har många namn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar