lördag 29 januari 2011

Första ridhus passet för i år!

Får man va så här mallig som jag är just nu är så himla glad rent utsagt överlycklig över min älskade pålle i dag.
Men vilket urtrist väder det har varit i dag har ju blåst som bara den så jag tänkte att i dag kommer jag ha en häst som går i taket för minsta lilla men han verkade cool när jag lastade. Kommer fram o då ser jag att hans grimma hade gått sönder va ingen märkvärdig grimma skit rent ut sagt men men. Jag lastar ut o ut kommer en sten lugn häst inget show över huvudtaget ibland blir jag så fundersam för igår va han sket rädd för minsta lila o då blåste det ju inte ens hälften så mycket ibland är han ett mysterium ha ha ha ha. Han va helt underbar helt focuserad på vad jag ville o gick på bra med bakbenen under sig mjuk o följsam vad härligt det är att sitta o rida då allt går så enkelt mjuka försiktiga hjälper. Va lite förväntansfull över galoppen för vi har inte galopperat sen i början på november men jag hade inte behövt att ens tänka tanken bara göra. Det stämmer att ibland så vilar man sig in i formen känns så bra för allt jobb som vi har gjort min pålle o jag förra året kommer nu. Fina halter med ryggningar oftast på tygeln mjukt o fint ingen drag kamp, skänkelvikningarna satt som ett smäck. Gjorde lite slutor i både skritt o trav va helt okej vi har ju inte jobbat med dom skolorna så mycket men kommer mer nu. Nu ska vi börja med lite mer böjning nu när dom andra pusselbitarna sitter på plats. Nu ska jag bara va focuserad på att va lugn o inte stressa upp mig om allt inte blir riktigt som man hade tänkt sig. Hoppas att vi kan åka till ridhusen en gång i veckan nu o ta ett lite mer krävande arbets pass så blir det nog Piven träning framöver o vi är redo för årets tävlingar redan i april. Mycket nöjd häst i dag blev ett alldeles lagom pass att börja med blev lagom svett o nog allt lite trött med, han blev så fin i min kompis röda fleecetäcke för jag min spånhuvud hade glömt mitt hema. Cheenell är nog faktiskt den bästa hästvännen man kan ha tror jag Å jag älskar han TACK så mycket för i dag min vän!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Du är så flitig, hoppas vi ses i sommar på lite tävlingar

    SvaraRadera