lördag 12 februari 2011

Galopp i solsken

Ja men vilken underbar dag det har varit i dag, det kan behövas när det har varit ett sådant skit väder. I dag va ju planen att åka till ridhuset o trimma lite, jag hade bokat tranport o allt men tyckte det va en skam att åka till ridhus i dag med denna underbara sol, nää vi stannade hema. Fick en stor puss av pållen i hagen han ville att jag skulle klappa han i ansiktet ååå vad han njöt blundade o la upp huvudet på min axel så stod vi länge, bara njöt. Sen med slääääpppande steg närmade vi oss stallet ja för det gick inte fort precis han ville va ute i det fina vädret men han tackade ju förstås inte nej till att bli lite borstad. Han kändes ovanligt tung i dag till en början fick tänka på att göra mycket snabba förhållningar o ej glömma bort att säga att vi ska gå framåt också underlaget va kanon idag så vi tog galopp på galopp han började bli mjukare o mjukare bra att göra mycket övergångar han blev riktigt fin sen i traven o det tunga det fanns inte längre. Han har blivit så fin i galoppen det kändes lika bra i bägge varven, kändes som jag inte ville sluta galoppera stadig yttersida oftast mjuk i sin inner, jag va så lycklig att vi har utvecklas så här mycket på bara ett år :) visst finns det väl att påpeka säkert men det här va min o Cheenells stund o vi hade det riktigt bra. Det finns knappt inte längre att han blir för lång eller jag tappar kontrollen om det händer något så tar det flera varv innan jag får tillbaka han, han kan ju bli rädd än men det brukar bara bli nåt steg så är vi tillbaka igen i harmoni. Jag har övat mycket på att han ska lyssna på sitsen så nu är det oftast inga problem att göra en halt med bakbenen med sig eller bara säga till han nu tar vi ett par steg med lite kortare steg men ändå snabba bakben åså fram igen duktiga häst. Men jag va inte så pigg i min hals i dag o kände av det i kroppen med så det fick bli lite korta skrittpass så jag kunde hämta andan lite. Hoppas hoppas denna härliga sol håller i sig många dagar nu för det är ju så underbart att få rida då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar