söndag 27 februari 2011

Självförtroende i botten!

Ja jag måste lära mig att hantera bakslag o inse att ridningen inte alltid gå på en dans på rosor. Har varit väldigt nere nu på den sista tiden att jag inte kan hantera en besvikelse på rätt sätt, inse att man lär sig av sina misstag o går vidare med en ny lärdom om ridningen o dess lära.. Jag som aldrig la skulden på min häst har blivit arg på han flera gånger igentligen utan någon riktig anledning DET HATAR JAG!!!!!!! vill kunna ta allt med ett leende o inse att tiden med hästen är en lång resa en Rolig resa för bådas bästa. Har kasnke med att göra att jag känner att jag har mer krav på mig för jag 30 år o ska kunna detta specielt med tävling fast jag inte har någon speciel erfarenhet av tävling från när jag va yngre utan detta intresse har väl alltid funnits här att jag vill tävla men har inte skett förens nu. Har väldiga krav på mig själv att allt ska inte va rätt bra utan mycket bra. Men jag har kommit ner på jorden nu igen o insett igen att den här resan ska ta lång tid mycket arbete men får inte gå ut så man knäcker sig själv på något vis eller gå ut över hästen. Så mitt nya löfte till mig o min älska häst ska bli att ta det lugn o gräv inte ner sig för minsta motgång utan kämpa vidare o glöm aldrig att hästen är ens bästa vän o ingenting annat. Vi som alltid har haft kul han o jag vi kasnke är ett litet knasigt team men roligt har vi:) Så nu tar vi nya tag o har rolgit igen som ett team så skiter vi i at det går lite åt skogen ibland utan skrattar med varandra han o jag:) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar