söndag 20 februari 2011

Årets första träning!

Ja årets träning är avklarat för att bara sammanfatta det till ett ord, KALAS.
Fick börja med att göra små volter (8m) för att få han lite mer eftergiven i sidorna han kan bli så himla stark men det är ju om jag låter han bli för rak fick kämpa ett tag fast det va ca 8-9 minus grader ute så va jag varm så jag ville ta av mig men gjorde inte det för då hade jag väl blivit sjuk!!!! Sakta men säkert kände jag att han kom upp mer o mer, bakbenen kom under sig. Övergångar på övergångar är ett riktigt bra sätt att vinkla bakbenen. Bakdels vändningar satt riktigt fint inga snurr runt på stället men måste komma ner mer o driva med sättet. Hon sa flera gånger han gör verkligen det du ber om men du måste be om det också.... Galopp va lite svår i höger varv i dag fick va på volten o sen byta varv då gjorde jag en skit snäv vändning o det tyckte inte Cheenell om det va för jobbigt så då blev det stop, ha ha ha men vad gör det nästa gång gick det bättre. Men jag va rätt trött i min höger arm pust!!!!! Men det gick mycket bättre i vänster varvet duktig va så glad. Sista fick vi rida serpentiner med övergångar skritt trav direkt ja måste bli mer bestämt direkt fram med ärtiga bakben. Så kom det ett annan häst o Cheenell blev så rädd stack iväg o va lite okoncentrerad ett tag in på volten sen fortsätta med öppna på sidan sen in igen o öppna fasen vad fin han blev. Det är en fantastisk känsla när man gör en övergång upp till trav o man känner att han lättar fram o skjuter iväg. Känner mig så himla nöjd med första träningen så får vi träna lite hema nu o sen hoppas jag att jag kan komma iväg igen om två veckor igen.... Ja jag längar redan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar