söndag 23 januari 2011

Vill att det ska bli vår!!!

Ja jag håller på att drömmer mig bort hur härlig är inte våren?? Tycker det är den bästa årstiden. Visst en nackdel är ju förstås stt man har hästhår överallt i underklädderna i halsen ja de är med överallt:0) Men det är samtidigt roligt att borsta o se den vackra hästen som kommer fram kan faktiskt inte sluta titta på min häst tycker om han så o han är så vacker är nog allt lite kär i han, men det ska man väl va. Hade en underbar häst igår som luktade enbär när han kom in mmmm. Red ett litet pass på banan vi gjorde väl inte så mycket annat än det vi va gjort dom senaste gångerna att träna på att göra lite skänkelvikningar slutor gjorde lite halt med ryggningar o det kändes jäte bra han lyssnar så fint fast ibland blir det lite missförstånd o han vill gå fram istället för att backa men bara man håller i o trycker lite med skänkeln lite bakåt o mjuknar lite när han börjar backa så gick det fint fint har suttit innan o knappt vågat göra något för jag tror att han ska gå fram o det blir pannkaka men drev jag varje steg så tvekade han inte o inte en enda gång drog han eller blev stark utan låg kvar mjukt o stilla, härligt tyckte han nog att matte har fattat att man inte ska dra mig bakåt :0) Nästa vecka bär det iväg till ridhus för egen träning ska bli så himla roligt så kan man testa galopp med garanterad bus brukar ju bli lite galen när dom känner mjukt o fast underlag igen he he he he så då kan det gå undan!!! Vill så gärna åka o träna för Piven men känner att vi inte riktigt är så igång än utan ska åka nån gång i veckan till ridhus nu o sen träna hema också så kan vi nog snart va redo för ett riktigt träningspass framöver hoppas jag, sen är det en nackdel med ridhus när han har så himla mycket päls att det blir så varmt för han o det som jag rakade har ju vuxit massor men allt kom ju så tidigt med snö o sen kom kylan innan jag han klippa han en tredje gång o då ville jag inte. Men får ta det försikigt han har nog inte tappat så mycket kondis heller men känns bättre om man tar det lugnare gillar inte att köra igång för fullt som en del gör blir nog mindre skador om man är försiktigare o framför allt för han skull det ska ju va roligt o inte idiotkörning. Snart börjar det närma sig att jag ska hämta min transport också så då är det inget som stoppar oss sen, ha ha ha. Ska snart upp o mocka o rida lite så är min dag gjord sen man brukar ju må så härligt bra efter att få va hos hästen en stund.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar