söndag 17 april 2011

Är så otroligt glad!!

Vilken dag det har varit o jag som inte hade lust att åka, säger bara vilken jädra tur att jag åkte. Cheenell va rätt pigg o het på gröten i dag om man säger så, vi red passage hela vägen till framriden, svansen på topp, öronen på topp o humöret va på topp. Blev tvungen att showa för flickorna på framridningen med bock o iväg gasning, moha ha ha ha ja min häst vet hur de ska tas hi hi hi. Men efter lite bus så kom det fram en harmonisk häst om något lite fram tung i mellan åt o en matte som höll in nosen lite för mycket då. Inne på tävlingsbanan gick det så himla bra lugn o fin lyssnade på mina hjälper ( en stund va det nära att det kom lite glädjetårar, va så himla glad) JAAA jag kom ihåg att rida i dag. Överlag så va han mjuk ett avbrott i galopp men den missen va mitt fel för jag red inte riktigt ordentligt då sen får vi inte riktigt till mellan traven men det kommer. Annas mjukt eftergiven taktmässig. Sen har vi nog kommit i en fas nu när han börjar ta i mer o kommer mer o mer in med bakbenen det är jobbigt så då vill han gärna lägga sig lite framtung i min hand men han gör så i mellanåt FÖR han blir SÅ trött. När vi va färdiga så red vi bort till transpoten så fick ha stå en stund med sitt fleecetäcke o sitt hönät när jag träffar min vän o även cheenells uppfödare hon va med o hjälpte mig i dag,hon va helt lyrisk hörde du hörde du nä vadå DU FICK 64% o ligger på andra plats änså länge VAAAAAAA!!!!!!! Tillsist så blev det en delad 3e plats men tyvärr precis utanför prisutdelningen det va va bara ettan o tvåan som fick FASEN jag som ville ha en rosett ha ha ha larvig man är..... LB:1 klassen gick rätt bra men det blev för jobbigt han orkade inte riktigt men han gjorde så gott han kunde men det blev ändå 56,55% han blev rädd en gång när gruset flög upp på dressyrstaketet men samlade sig bra sen. Så hädanefter blir det bara en klass tills han han fått mer kondis o muskler o orkar bära upp sig mer o mer, Är riktigt nöjd känns som jag ändå vann högsta vinsten tjo ho stor puss o kram o Cheenell dreglade ner hela min kavaj som inte går att tvätta men va gör det....... Min älskade vän..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar