lördag 9 april 2011

Hårboll !!!

Efter har tillfrisknat efter en dunder förkylning som har gjort att jag inte har kunnat göra mer än nödvändigt typ äta som i för dig inte har smakat ett skit, ta det lugn i soffan glott på tv så kände jag att JUST I DAG måste jag till stallet för som sagt va det fyra dagar sen så med en risk att hosta tarmarna ur sig men hade ändå dött av längtan så tyckte jag det kunde kvitta antigen eller, dö hema eller i stallet...
Jag möte den största skitgrisen av alla i hagen i dag ja han såg för jävlig ut o han ska va dressyr häst, ha ha ha ha tur att matte inte är kräsen. Har nog aldrig skådat en sådan hårsättning????? löst hår satt i tuffsar lite här o var stora lerfläckar lite var stans men va gör det? min dressyrhäst får va en häst o bara en häst men visst kan man lacka ur ibland när han ser ut så precis till en tävling men men han såg i allafall ut som en annan häst när matte va färdig i allafall :) pälsen glänste o han har tappat MYCKET päls måste va skönt för han. Hoppas all rackans lera försvinner fort nu vill börja behandla han mugg ordentligt nu så skiten försvinner har köpt en kräm som hoppas gör underverk så en tvål o lite grejer men nu är det svårt att få någon hage att inte bli som en lerpöl fast vi har stora hagar så är det alltid vissa ställen som blir extremt leriga typ vid insläppet/utsläpp....
Cheenell va helt bäst i dag tog en litet joggpass men focusering på att bara va avslappnad med lång o låg hals så ryggen kom upp så han verkligen tog i med sina bakben under sig han gjorde mig så himla lycklig han sket totalt i blåsten bara lyssnade på mig galoppen va helt underbart inte stark eller drog sig ur bara passa han lite vid fattningen o nån gång i bland mjukt o fint gick han, jag satt stadig i min kropp till o med i övergången till traven fick tänka lite mer i höger varv att han inte blev för rak. Kände att det va ett bra pass för oss båda hade inte orken riktigt kände jag o han har stått i fyra dar.. Tack vare ett positivt skattebesked så har jag fått nästan en halv sadel tillbaka så snart blir nog drömmen om en sprillans ny dressyrsadel sann :) Härligt! Söndagen den 17e april så drar vi till Forserum för dressyrtävling LC:2 O LB:1 så får vi se hur den dagen blir. Snart också träning för Piven. Livet är bra härligt just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar