lördag 23 april 2011

GLAD PÅSK

Ja nu måste det blir mer 10 m volter o träning träning nä men att vi rider lite mindre volter så han förstår ´vad som krävs, galoppen har ju blivit mycket stadigare så vi gör hyfsade halvt igenom o förvänd galopp men antar att med mer muskler o kondis så kommer det gå bättre o bättre. Vi har vårat sm uttag den 21/5 ska testa kommer vi vidare så gör jag bara det om det känns bra o vi får minst 55% det har vi aldrig fått innan men jag känner att vi åker inte en gång till om vi inte är ordentligt förbereda känns inte rätt verkligen mot hästen eller mot mig själv. Vi har också ett annat mål att få en prestations medalj i brons, ett godkänd protokoll till sen så :) Red lite i går efter en liten mini semester o han kändes super han gjorde två fina skänkelvikningar åt vadera håll. Det jag känner att vi förlorar en massa poäng på är MELLAN traven men som sagt har vi inte övat så specielt mycket på det så kan inte ha direkta krav på det tycker jag men ibland har vi fått till det o då känns det härligt när han tar i rätt. Men det viktigaste i år är inte att komma till SM utan bara få mer erfarenhet. Sen har jag ju min älskade familj som måste komma i första hand så då blir det att jag känner att ridningen får vänta i några dagar o ibland är det så skönt att bara få va med sina älskade barn hela dagen o ja jag har lite dåligt samvete vi hinner ju åka runt på tävlingar sen. Var tid har sin charm men barnens småbarns tid kommer inte tillbaka känner att det har gått så fort. Så sista tävlingen är bokad o det blir den 22/5 så sen får vi se hur det blir då får jag ta ställning till den senare. Nu ska jag åka o ta en morgon ridtur sen blir det att åka med barnen till påsk pyssel. GLAD PÅSK ALLA..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar