torsdag 23 juni 2011

Semester

Ja nu äntligen är det semester hoppas att jag ska komma igång så smått igen efter en liten vilo period, känner att det börjar krypa i fingrarna igen. Det är också så fruktansvärt tråkigt att bara rida i skogen jag tror jag dör :/ Vill rida på bana o träna. Vi har varit uppe ett par gånger o han känns rikigt trevlig min pojk. Den 3 e är en lektion bokad för Piven som vanligt håller jag på att längta ihjäl mig :) Är väldigt sugen på att även rida han på kandaret på banan en gång framöver. Han har faktiskt lyckas hålla sig skaplig om magen med lite bukig men snygg ändå, ha ha ha ha. De får nytt ca va 3e dag o inte så många meter. Men smörblommorna är kvar så de har haft att äta på det andra också men klart inte katigt. Torra o fnasiga hovar har han haft men smörjde med hovfett o nu regnar det ju stup i kvarten så då får dom fukt ändå. Tror även att han har fått ett geting stick eller nåt en jätte stenhård knöl som har börjat gå ner! Längtar faktiskt att åka på tävling men det får vänta till hösten men ska rida en kadrill med 3 andra fjordtjejer på sommar mötet i Eksjö den 27 augusti så då hoppas jag att vi ska vissa upp våra fina fjordingar innför publik, så där har vi lite inbokade träningar. Ev ska jag även åka o träna för en kille som heter Andreas som rider för Arthur Kottas så han ska passa på att ha lite egna träningar när han ändå är i krokarna blir lite nervös hoppas vi är i topp då :) :) Ha en trevlig Midsommar alla ska försöka få nån som tar lite kort när vi är o tränar nästa gång....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar