lördag 11 juni 2011

Dagarna går

Ja fy vad dagarna går nu för tiden, men jag känner bara mer o mer att det här med sm att vi inte ska åka att det va ett bra beslut. Känner mig mycket mer piggare innan va jag jämt trött, trött så det värkte i kroppen. Men vi har varit ute på en del mysiga uteritter även också nåt pass på ridbanan. Sist vi va ute så va Cheenell nåt fruktansvärt pigg :/ allvarligt så trodde jag inte att han kunde springa så fort he he he. Han stack med mig o la bara i högre o högre växlar i fart även att backen bara blev brantare o brantare så kondis har han även kanske att jag inte har ridit lika mycket dom sista veckorna. Så nästa dag vi va ute så fick ha faktiskt ha ett stångbett fast hade nog inte behövs för han va mycket lugnare o tog inte bettet. Men ska ha det att varva med för jag tilllåter inte att han tar bettet så en gång till o bara drar. Han trivdes väldigt bra på stång får jag säga en härlig känsla o ha ett normalt kontakt igen för han har varit så jäkla på med det andra bettet inte roligt alls. Sen har han även fått tidens till rasp också usch kan det inte bara ge sig!!! men nu så ger jag det en chans till med dom här nya grejerna jag har köpt annas får vetrinären komma ut o hjälpa mig!!!!! Ska även ta lite kort o lägga ut här med. Ha en bra dag alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar