söndag 29 maj 2011

Härligt tränings pass med en skön känsla

Ja det va nog ca en månad sen vi va på träning för Piven men nu så va det äntligen dax men kände mig lite för vi har inte kunnat rida så mycket i veckan pga jobb, sjuka barn. Men han kändes riktigt pigg o lyhörd fick bogarna på plats o höll bra koll så han inte stack iväg. Sen har vi fortfarande lite problem med bjudningen men där jobbar vi på har fått många AHA upplevelser det sista känns riktigt bra. Han gjorde fina galopper o även förvänd galopp han har blivit starkare ååå jag va så stolt över han. Den sista veckan har blivit mycket grubbel om våran sm start hade tänkt att åka är ju ett jätte tillfälle att få mer rutin men så har jag ju även en underbar familj med små barn plus det har jag ett heltids jobb sen ska jag ha Cheenell i full tävlings kondis där spricker det känner jag, det känns inte rätt mot min älskade familj att jag satsar just nu o inte rätt mot Cheenell heller för den delen. Inte kul att ha i tankarna o tvinga sig själv att rida känns inte som en bra kombination ska ju va himla roligt att rida men jag börjar redan vid 05.00 på jobbet ena vecka o går upp vid 04.20 är helt slut på kvällarna då blir det ett stort proojekt att ge sig i väg med transporten när det enda man vill är att va hema med sina barn den andra veckan börjar jag vid 13.00 o jobbar till 23.00. Vi har ju igentligen inte bråttom heller för den delen o sen så är det lätt att glömma att han inte är så himla gammal sen är han en väldigt snäll häst inte för att jag inte tror att han klarar det tempot vi har haft men vi har som sagt inte brått. Han har blivit mycket starkare o bär sig själv mycket mer än vad han gjorde förra året vi har ökat våra tävlingsprotokoll med 5-6 % än förra året kanske inte är så mycket men vi gör små framsteg. Kommer bli ännu bättre när vi kommer över våran spändhet också så vi tar en grej i taget. Tror mycket på SKYNDA LÅNGSAMT. Har tänkt att vi ska få ett riktigt bra liv ihop länge länge. Måste få säga en gång till hur stolt jag va över min häst i dag att den hästen är värd sin vikt i guld..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar