söndag 15 maj 2011

Sommar pigg

Nu sen i Fredags så har Cheenell kommit hem för sommaren, känns härligt. Kan gå upp flera gånger om dagen o titta till dom. När vi kom så va han plötsligt värsta slyngeln showade hoppade jämfota bockade när vi gick förbi alla dom andra hästarna stark som attan i bara grimma. Min sambo fick ta han så jag inte skulle tappa han helt plötsligt. Vilken fröjd det va att se han vilken muskeln biff han är riktigt jäkla snygg med krökt nacke o när han blåste upp sig för dom andra, he he he det är min gosse det. Han o Lill-snorre (Axels shetlands ponny) går hur bra som helst ihop Jag har nog nästan aldrig sett Cheenell bocka o busa så när vi har släppt dom på nytt bete ja i allafall inte på väldigt länge en härlig syn. Men jag va väldigt orolig att det skulle va för mycket gräs förra året hade det gått hästar hela våren o betat av men inte nu o sen låg mer än halva hagen nerplockad för de har kört ut skog där i vinter så just nu så går dom i den halvan som är hel o där är det inte katigt för när jag va uppe näste morgon så va det mycket mindre så jag hoppas att han inte blir tjock men det är ett natur/skogs bete så det är inte värsta vallen men i den andra delen så är det betydligt mer få se om dom ska få en liten ny del av den hagen lite då o då eller inte beror på hur mycket han lägger iväg vill ju inte att han ska få någon tjockis buk heller så det kanske blir hö nu framöver. Hur gör ni med era för jag känner ändå att de ska få ha det så gott de bara kan men inte på hans bekostnad av hälsa förstås. I går Lördag va jag ute en sväng i skogen Cheenell va som värsta hingsten sprang o gapade med väldigt lätt steg. Livrädd för en skogs glänta som kom helt plötsligt ha ha ha tvärnit o sen skulle han springa hem men jag övertalade han. Galopp togs med en viss överdriven fart men va gör det härligt va det:) Nu ska jag snart gå upp o titta till dom mina rumpor......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar