söndag 8 maj 2011

LA:1

Måste få säga att i dag har jag varit nervös som få över att rida ett LA:1 program ja jag vet jag är hopplös. Stel som pinne va jag när jag hoppade upp på framridnigen men blev bättre när vi hade joggat en stund. Men fick inte riktigt till det med böjningen i dag utan det va för mycket rakrikting i skallen på mig. Skänkelvikningen gick åt he....vete fast dom har gått så bra hema. Tempot dog efter hälsningen på programmet men vi fick en 7a på inridnignen o halten i allafall för i dag ska vi bara tänka på det som vi gjorde bra o inte att jag gräver ner mig för att jag tänker på det som inte gick så bra. Överlag kände jag att galoppen har blivit hans bästa gångart där fick vi finast poäng så då har vi tränat på bra där i allafall. En kanon fin högergalopp från skritten satte han som klockan går så där betalade det sig med en 7a,"MATTE SKIT STOLT" den förvända galoppen gick också himla bra om man tänker tillbaka där jag fick dra runt han jämt. Men jag kände att jag red på i dag även om han tappade tempot kämpade på utan att tappa gnistan. Han satte ryggningen rätt bra också min fine fine pålle. Så det blev ett godkänt protokoll till fjord sm i allafall i dag men 55,26% o det va faktiskt mitt mål att få det. Skönt att kunna känna sig nöjd utan dom där kraven tänka på va vi har gjort bra istället för det som gick mindre bra. TJO HO nu taggar vi om för sm uttag den 21 o den dagen efter lokal dressyr tänkte om jag skulle se om jag kunde få tre godkända ritter för då har jag kvalat på egna meriter. KRAM PÅ ER ALLA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar