tisdag 24 maj 2011

Sovande häst o ryttare

Ja denna helgen blev kanske inte riktigt som jag hade tänkt mig, satt ju på jobbet i fredags o va så taggad men slökorvar va vi :/ varför kan inte det där tempot sitta på tävlning också?????? Ja det kan man ju fråga sig. Cheenell va helt ofocuserad på vad jag ville han käftade mest emot hela tiden han ger inget gratis han ifråga sätter mig hela tiden känns det som men kanske inte så konstigt för han är en klok pålle tro attan att han gör så för han vet att han slipper asch hon ger sig snart om jag håller i matte den mesen. HA ha ha ha rump nisse. Så i stort sätt hela programmen både på lördag o söndag va ingen bjudning. Fast han va något mer på i lördags i galoppen den flöt på rätt bra men inte direkt eld i bakbenen. Söndagen va han mer pigg i traven men inte i galoppen känndes som han nästan stod på stället o galopperade fick till o med ett avbrott så där dalade poängen. Men tyckte att han gjorde en längning i bägge traven mer än han har gjort innan men det tyckte inte domaren. Men va rätt nöjd när vi gick ut o sa till Cheenell att han hade varit duktigt vi gjorde vårat bästa. Allt dalar ju jämt på denna förbannade framridning kände mig som en myra när vi red in bland alla fashiga halvblod så kommer jag o min lille plutt. Kommer ju liksom aldrig till skott med riktig ridning utan det blir mest drag kamp men vi håller god min va attan nu kämpar vi vidare desto mer vi är ute så kommer väl självförtroendet mer o mer, ja för Cheenell vet att han är bäst o snyggast inne på framridningen det är ju bara jag kvar som ska hålla med om att vi är bäst, ha ha ha. Sakta men säkert kommer det nog. Vi klarade krav gränsen i lördags för SM o har tänkt mycket fram o tillbaka om jag ska åka eller va hema o träna ett år till men efter lite påtryckningar så kommer vi åka för det kommer bli roligt o att det är en nyttig erfarenhet för oss båda för det är det som vi behöver min fine häst o hans skabbiga ryttare. Sen hade han fått ett gubba mage efter det lilla gräset så nu va det roliga slut får bli att åka o köpa hö så drar det nog upp magen. Nu ska han få vila ett par dar så kör vi snart igen med träning o skogen. Söndag blir det träning för Piven hon ska få hjälpa mig lite så vi ev ska göra upp ett tränings schema. O alla tips hon har på hur jag ska rida på framridningen för där rider jag åt helvete för dåligt. Kram kram alla Föresten vi fick 56.05% i lördags o 54,46% i söndag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar