tisdag 28 juni 2011

Varmt !

Vilken värme i dag phu säger jag. Hästarna va i nästan panik tillstånd när jag kom upp, så dom fick följa med hem o stå i ett svalt stall utan en massa skit odjur som bara gör livet surt. Det uppskattades kan jag säga, dom ställde sig o sov direkt dom stackarna. Sen har jag o pållen varit på en skön ritt i kväll som började först seriöst med lite träning han va mjuk o fin bara jag passa ytter sidan öppna, sluta skänkelvikning längtar efter träning men sen fick jag en sådan lust att bara rida ut i skogen o ta en lång härlig galopp. Hade det vanliga tre delade bettet fungerade bra om något stark i galoppen men kul hade vi. Sista galoppen va inne i skogen på en mysig stig eller ja närmare traktor väg där låg det timmer på ena sidan så där blev man visst tvungen att bralla lite ha ha ha ha o så försöka att dra iväg men det sket sig för han, för jag va beredd jag höll bara i sen gick det sådär härligt som man skulle kunna fortsätta i all evighet. Vi va mycket nöjda när vi kom hem till stallet igen. I morgon för det bli att hämta hem dom igen fast mycket tidigare än vad jag gjorde i dag så får dom gå ut igen till kvällen. Har några bilder från ridningen i går ska försöka lägga ut dom så fort jag kan, jag har så snygga kläder på mig ett par skit gamla leggings plus ett linne men härligt att rida i, det är det bästa med landet en kan klä sig hur man vill.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar