lördag 2 juli 2011

Ridning på stångbett!

I dag har vi varit uppe på ridbana o tränat lite min fine pålle o jag, kan bara säga ett ord ÄR SÅ NÖJD!!!!! Red med stångbettet vilket känsla man fick är ingen expert men har hjälp av min goda vän Åsa han är väldigt lugn o fin i munnen han trivs som fisken i vattnet med bettet verkar det som. Är väl inget som jag ska ha jämt när jag tränar men ibland kan nog va bra att skifta. Kände att jag tänkte mig noga för att va stadig i handen. Mycket focus på att ha han stadig på ytter o eftergiven i inner va allt går så smidigt då. Vilken resning han fick o en stadig hals kändes det som, inte bara att han trycker i hop sig utan böj med en liten extra knyck så lite extra hals finns bara man plockar fram den. Fin i galoppen så jag fick en klump i halsen av lycka :D Skänkelvikning gick som smör när jag väl får till det med eftergiften i inner trampar ner i ytter o bara mjukt o fint tar han ett steg o sidan ett fram, ett steg åt sidan o rätt fram. Bakdelsvändningarna kändes super jag satt ner gjorde inte mer än vad man behöver o red han runt LYCKA!!! Han är så himla fin min älskade fjordhäst o är evigt tacksam för att det är han o jag. Är så sugen på att tävla vill ta några LC:2 o få ett prestation medalj i brons är ev bara ett kvar har ju ett men det va inte på en lokal dressyr men med en godkänd domare är det nån som vet om det är godkänt??? I morgon är det träning för Piven tjo ho häst livet är underbart specielt om man har fjordhäst............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar