måndag 4 juli 2011

Min Pålle

Va eld o lågor i går när vi hade kommit hem från träningen, han sköte sig perfekt men han va allt lite trött. Han va fin när jag joggade fram han höll sig mjuk o kändes väldig stadig. Vi övade på galoppfattningar o den förvända galoppen. Må säga att det va bland den bästa ridningen vi har gjort. Bara vi får upp lite mer snabba bakben tidigare, det kommer men usch vad det är jobbigt tycker Cheenell. I stort sätt all förvända galopp gick han i rätt stadig form. Många små micro pauser blev det så va han pigg igen. Men han började känna av arbetet efter ett tag. Måste va lite mer snabb o lite på att jag ska hålla i på han ytter sida efter vi har haft skritt paus på långa tyglar han vill gärna sticka i väg med bogen där. Ville att vi skulle öva på lite slutor blev lite pannkaka ibland, men det va mer mitt fel, det va jag som blev lite förvirrad ibland. Fick rida öppna på långsidan sen rida rätt upp med först öppna sen forsätta med sluta diagonalt lite knivigt men det gick bra. Det bästa va den sista galoppen som vi gjorde på volten o minskade den kändes att jag verkligen fick med mig han runt från yttersidan. Så igår kände jag för första gången att undra hur det hade gått på Sm et denna gången men jag ångrar inte mitt beslut att jag inte ska åka men lite spännade hade det varit förstås att veta. Men nästa år kanske vi har fått mer tävlingrutin så att det fungerar åtminstånde lite mer på tävling. Piven tyckte att han hade blivit lite större om magen men inget som gjorde något o som sagt vi ska ju inte tävla förens ev till hösten igen så då tycker jag han kan få njuta av sommaren han har inte blivit större utan bara lite bukig. Har noga koll på måttet runt den lille magen, så det inte drar iväg men han har samma hål som innan i sadelgjorden så. På torsdag ska jag o 3 andra fjord tjejer åka o träna lite på ett kadrill program som vi ska rida framåt i Augusti på årets sommar möte som hushållningssällskapet ordnar Det är med anledning att Svenska fjordhästföreningen fyller 50 år i år som vi ska fira med lite underhållning o det blir förhoppningsvis bra reklam för våran fina ras också. I dag får det bli en skritt runda för pållen så han får komma ut o röra på sig efter träningspasset igår. Sen hoppas jag på väldigt fint väder den helgen som kommer för då drar vi 4 flickor till Örebro för fjord SM där ska bli skoj. Är väldigt förväntansfull för att kolla sm dressyren. Ha det bra alla..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar