fredag 22 juli 2011

Vi har haft riktigt med semester

Nu va det längesen jag skrev, både pållen o jag har haft riktig semester o tyvärr syns det på Cheenells mage ;) ha ha nä det är inte så farligt fast han är valack. Dom har nästan precis fått lite nytt så det är därför magen blivit större men nu är gräset rätt högt så det passar dom perfekt. Hovslagarn tyckte han va i ett fint hull, sommarhull ledighets hull eller va man ska säga. I går tog vi oss en tur i skogen o som vanligt så gick det låååångsamt i början men han piggar på sig desto längre vi rider. Red riktigt inne i skogen en bit o det tycker han om fast han kan va lite klumig men vem är inte det, jag tycker alltid jag snubblar o har mig när jag själv går i skogen. Han va riktigt taggad innför den sista backen så när jag la till skänkeln så hör jag ett riktigt weeeeiiiii ljud o så iväg försökte sticka igen (hade det vanliga tre delade bettet) men jag va beredd så jag han stoppa han men det gick ju undan men inte så in i. Fick till en riktig fin lugn galopp efter då skulle man kunna galoppera i flera mil känns det som. När vi nästan är hema kommer svärfars valackar i full galopp i hagen o då blev det både piaff o passage med svansen i vädret resten av vägen hem, stolle :) Cheenell fick manen klippt blev helt ok. Nu är semester slut för mig börjar jobba på måndag suck hade kunnat ha semester länge till. Har även varit o tittat på Fjord SM i Örebro i år så då blev man taggad innför nästa år. Kunde inte låta bli att sitta o tänka på hur det hade gått för oss i år. Nu börjar vi snart ladda för kadrilj träning igen ska bli kul att åka iväg......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar