tisdag 28 december 2010

-22 grader

Ja det är inte mänskligt det här, va så himla taggad för en ridtur i dag på prinsen men med tanke på hur lite han har gått dom sista veckorna o så ge sig iväg på en uteritt i meters djup snö i över 20 minus grader, nä det kan nog bara sluta illa. Nä ridtokan få vänta lite till tror jag, att man är försiktigare kommer nog med åren o att man har barn man tänker ett snäpp till på riskerna. O jag vet ju att han står kvar men börjar bli ridsjuk rastlös vill rida träna på galoppen skänkelvikningar. Träna på formen vill komma upp ett snepp till. Jag kanske låter GALEN men så fort jag blundar när jag har lagt mig så ser jag Cheenell o jag, vi rider som aldrig förr rider igenom dressyrprogrammen så jag inte ska glömma dom. Så är jag en människa som antigen ger allt fullt ut eller så är det inget, så nu när jag inte kan rida som jag vill så vaknar en latmask till liv i mig o han är inte så rolig att ha med att göra med. Men funderar på att den latmasken ska sparkas ut alldeles lagom till nyårs helgen för då får det va nog. Då ska vi sätta igång igen bara jag håller igång oss med lite jogging 3 dagar i veckan nu sen kan man börja trappa upp mer o mer så vi är laddade för Piven träning ev i slutet på januari. Har tagit kort på prinsen i dag o han va så där extra fluffig o söt i dag med sin vinterpäls man kan nästan tro att det är en helt annat häst men under all den söta pälsen finns en snygg o väldigt trevlig pålle..... Han kommer nog fram helt i slutet av maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar