lördag 4 december 2010

Min älskade vän!!!

I dag mötes jag av Cheenell i hagen, nosade med sin varma mule i mitt ansikte nafsade i min jacka lite va precis som han ville säga att han hade saknat mig lite, blev så himla glad när han gjorde så, han hade kanske längtat lika mycket som jag. Han va sådär extra mysig som bara min häst kan va!! när jag borstade han. Cheenell är en häst som gärna vill nosa o pussas med sin mule. Tog en riktigt lång härligt stund klippte hans man som inte ser så rolig just nu tyvärr borstade noga hans extremt långa päls o nu när det är så mycket snö, så är han så ren om benen så det glänste om hov skägget. Tänk att det är nästan 4 veckor sen jag red, men i dag så kom vi till skott. Vilken underbar känsla att få sitta upp på ryggen igen tänkte att han kommer nog va pigg men han va så lugn vi skrittade några varv på lång tygel men farliga hörnet på ridbanan fanns i dag med. Började att gå in på stora volter vända fram o tillbaka kändes lite vingligt o han va lite stark men påminde han om att sätta lite fart på bakbenen så började det gå bättre o bättre hade bestämt innan jag satt upp att jag skulle göra lite skänkelvikningar o se om jag hittade samma känsla som jag fick hos Piven sist o det fungerade bra, tryckte på inner mot min ytter, jadå men ibland så kom baken lite före men red bara rätt fram några steg o gjorde om. Han va jätte lydig o med sög på bettet o klev på ordentligt fram ,tog det lugn för att vi inte är riktigt är i gång. Men inte kunde man tro att han har stått i flera veckor. Han tyckte det va lite jobbigt ibland, men duktig va han, skritten är en underskattad gångart. Det kommer bli många härliga skritt pass på banan nu i vinter o det kommer vi ha igen i vår, för det brukar stärka allt. Jag har en obeskrivlig känsla i kroppen efter i dag att man kan få känna en så här annorlunda glädje, en glädje som får livet en extra kick. Tack för i dag Cheenell det blir nog en litet ridpass i morgon med.... O nån gång under denna snöiga vintern ska han o jag dra en rökare över åkern så snön yr blir nog en extra kick men härlig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar