onsdag 15 december 2010

Härliga joggingpass o mysiga minnen

Ja nu har det kommit tillbaka lite glöd igen fast det är svin kallt o all rackans snö. Förfryser min ringfinger toppar jämt det gör så ont så ont!!!! tänkte att det är säkert att jag håller spöet i den handen så byter spö hand ofta men blir att jag förfryser fingrarna på bägge händerna då i stället men vad gör det.... Cheenell har i ett kanon hull fast vi inte har jobbat så mycket så ser jag ingen vidare bukighet heller, alltid glansig o fin i pälsen. Ja vi jobbar vidare på att hitta mjukhet o bara jogga i lite lägre form, han är jätte fin. Men får passa att jag inte hänger i hans mun utan snabba förhållningar. Så måste höger bogen passas hela tiden specielt när den är den yttre sidan. Längatr så efter våren för det är min bästa tid härligt lagom varm full med energi känner en jätte längtan efter att få åka o träna för Piven jobba vidare komma vidare men tänk vilken skillnad det är på han nu om man tänker tillbaka, det kanske är så när man är i det så tänker man inte så utan bara på nuet. O det går ju upp o ner med ridningen men det är nog en viktig lärodom at sätta sig ner o tänka på tillbaka på sin resa med sin vän. Kommer ihåg när det knappt gick att ta igenom en förhållning i galoppen vad vi har kämpat med att bli mer samspelta i den gångarten men han har nog tyckt att det har varit lika svårt som jag, men vi gör resan tillsammans o visst har vi lärt oss massor. Har haft en gammal fjordkompis här hema i dag o vi har pratat massor visat kort när Cheenell bara va en plutt när han kom hem till mig o skulle försöka betäcka min inte så roade gamle valack, ha ha ha ha vad jag skrattade när jag tänkte tillbaka på det, stolle.På tal om roliga minnen så kom jag på ett annat också när Cheenell skulle åka till sin första utställning som 1 årig hingst, matte ville göra han så fin som det gick men ack så rackans dammig han va o min sambo kom på den briljanta iden att ta en större flaskborste o sätta på en borrmaskin jag va lite mer misstänksam men han började köra med borrmaskinen med borsten på fullt ös över hela ryggen o den va faktiskt väldigt effektiv för den flög både damm o hår, Cheenell 1år står o sover tycker det är jätte skönt men sen kör sambon lite för nära baken på Cheenell o råkar köra fast hela bosten i svansen men han bara rycker till lite men inget mer ja käre gud säger jag bara ja det är tur att man har en klok fjordhäst. I sommras innan SM et skulle sambon försöka tvätta Cheenell med högtrycks tvätten men där gick gränsen för pållen så sambon fick ge sig ha ha ha ha ha vilka ider. Nu i dag är det lite vila så tar vi en rid dag i morgon igen.....

2 kommentarer:

  1. SV: Heej! :)
    Båda bor i Jönköping och är stödmedlemmar i jlff, och vi hade även tänkt och satsa lite mer på fjordtävlingar i år. Så kommer säkert ses på någon tävling i vår/sommar? =)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad härligt vi behöver mer folk som kommer o tävlar o så är det ju självklart roligt med lite nya ansikten o hästar. Ni är hjärtligt välkomna framöver...
    Ha en god jul o gott nytt år!!!

    SvaraRadera