tisdag 7 september 2010

15 steg

Ja jag lovade att även om jag va riktigt trött när jag red så skulle jag försöka rida 10 steg ytligare sa Piven o i dag red jag minst 15 steg till. Är så himla glad o ni ska se mitt leende det är verkligen från ena sidan till den andra.
I dag när jag va på väg till stallet för att rida min älskade prins så tänkte jag att nu måste jag verkligen visa för mig själv att jag kan det här o det ska bli bra utan någon som berättar hur man ska göra, va himla taggad när jag väl kom fram till stallet. Hämatde bästaste o hade bestämt innan i dag att jag skulle raka han lite på halsen o bogen för att få bort det värsta pälsen för gud va han har blivit lurvig min mammut ja han har ju rätt för vi går ju mot höst o vinter men är det inte väl tidigt att börja sätta vinterpäls redan första veckan i August som han alltid brukar göra???????
Kände redan när jag satte mig upp att jag va mer beslutsam om att idag ska det gå bra o rida på framåt.
Sen måste jag ge han tid att hinna mjuka upp ordentligt o få en chans. Allt kändes jätte bra visst han försöker att sticka iväg med bogarna men räckte att jag stängde handen o visa genom hela min kropp att nej utan gå framåt istället men fortfarande din ram. Känner i början att jag har lite för mycket i handen men som tränaren sa hur mer du får han att gå på framåt med bakbenen mer o mer under sig så blir han mer jämnare fram. Stämmer bra. Fick till bra galopp går bättre i vänster varv men va jätte nöjd även med den högra galoppen tog åt mig av hennes tips i söndag om att inte flytta fram inner skänkeln för mycket utan tänk att du är på en liten volt o ta fattningen men höften titta gärna utåt har en liten tidens att vilja titta neråt rätt i marken. Red igenom LB:1 programmet o gick mycket bra kände jag o mest stolt över är jag över den högra galoppen som va fin även efter volten han drog sig inte ur, jippi min duktiga häst. Red inte så kanon länge i dag men kändes så himla glad o full med energi o stolt över våran ridning att jag klarade av det o helt själv:0)
Blir nog ett pass till i morgon sen vila torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar