onsdag 29 september 2010

Ja nu börjar det hända grejer

Är så himla peppad med min ridning tycker det är bland det roligaste man kan göra som fritidsintresse, jag har ju inte glömt min familj eller så dom är ju självklart det bästa för mig men att hästen är ett riktigt tillskott det vet nog alla som känner mig att det ligger mig varmt om hjärtat är så himla glad för att jag har min fina underbara fjordhäst. Vi har utvecklas en massa tycker jag o känner mig faktiskt lite stolt över han o mig. Träningen för Piven va så himla lyckat kände att jag verkligen visa att jag kan det här ju men inte för Piven hon vet men för mig själv kände verkligen att jag red häst o inte åkte eller väntade på instruktioner. Fick in känslan för ridningen kände va jag skulle göra hittar knapparna för att få in en rikigt fin ridning men blir fortfarande lite självkritiskt om det är något som går fel istället för att bara rida vidare han orkar ju inte riktigt att gå i full form så drar han sig ur eller gör något annat så vi tappar o jag skyller inte på han utan mig o grubblar på vad gör jag nu för fel. Min läxa för mig själv att inte tänka så förbannat mycket. Vi har fått ett helt annat grundtempo inga sega bakben här inte han vet att han ska trampa på o det är så himla skönt att inte sitta o försöka o försöka för det är jobbigare än att göra det sa en klok vän till mig o hon har så rätt så rätt. Har till och med börjat få till lite ökningar i traven med fin längning hema på banan med nu. I höger kan han fortfarande bli väldigt stark i eller han blir för lång o för rak men inte lika ofta som innan, förra veckan hittade jag hur jag skulle forsätta ha han rund o fin i galoppfattningen utan han drar sig ur som han alltid har gjort eller rättare sagt jag har låtit honom göra det. Vi fick till o med till rätt bra den förvända galoppen sist hos Piven. Nu har vi äntligen kommit till riktig ridning ja han känns å underbart mjuk o fin. Är så himla sugen på JLFFs Km som går av stapeln den 23/10 då ska vi rida LB;1 med förhoppningsvis pigga bakben dom ska va som raketer vi får se hur hjärnan på mig förhåller sig men är lite förväntans full men går det inte ja då för vi ta nya tag bara. Har ett litet mål att allt över 60% då blir det JUBEL. Ja vet inte riktigt men jag tror nog att jag har världens bästa häst ja han är ju det i mina ögon o är så himla stolt över han, min håriga mammut. I morgon blir det nog att han får vila älsklings prinsen för det är mockning på schemat o ev mannklippning innan jobb för jag vet inte riktigt va det börjar bli med den där manen tycker den börjar växa åt alla möjliga håll ja just det det börjar bli vinter så det får bli lite snaggning av den o bortsning o puss på mjukaste mulen, mmm luktar gott. Allt för denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar