lördag 2 oktober 2010

Pigg

Ja vilken pigg häst jag hade i dag riktigt pigg på ett jätte fint sätt. Men ibland undrar jag vad jag begär igentligen håller på att knussla när han går så fint???? så i dag är det matte som inte hade alla hema. Han va så fin i galoppen men om jag kunde ge fan i att dra då???? Om man ska ta ett ledande tygeltag glöm inte att följa med på ytter ja jag säger ju det fy skäms på mig!!!!!! Men känner att jag hittar han snabbare nu än innan utan drag kamp är så himla nöjd att vi har kommit ett snäppt till mot riktigt harmoni. Min fina pålle. Red igenom LB:1 o tänk om vi kunde få till det så på en tävling det skulle va himla roligt. Hmmm eller jag rättare sagt kunde ha ett sådant lugn o inte glömma bort den där alldagliga ridningen som är så viktig. Den 30okt har Jönköping fälttävlansklubb en lokal dressyr så den får det bli att åka på. Sen helgen innan är det Km med JLFF o den 17 ska jag åka o träna för en dressyrdomare i Tranås så det blir visst en fullspäckat schema. Är bland det roligaste jag vet är att åka iväg o hitta på saker med hästen:0) Min guld prins fick äpplen och en stor puss en välförtjänt borsning med hårborsten då blir han som en myrslok i mulen. Min älskade häst tack för all glädje du skänker mig:0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar