söndag 17 oktober 2010

Träning för Lisbeth Tornelid

Det va med en spännande o förväntan som transporten rullade från Aneby till Holaveden i dag, det va dax för Lisbeth träningen som jag har sett framemot. Det är en bra tränare som tänker mycket på att ridningen ska va enkel inga spänningar lekande lätt. Fick börja jogga igång lite annorlunda en vad jag brukar göra, helt långa tyglar o trava igång. Rida innanför spåret (spåret kan va en riktig gång dödare som jag vet sen innan) rid hur som helst vänd hit o ditt byt varv försök att han länger steget o Cheenell tycker vi tar kort galopp istället för det är ju lättare ha ha ha den fisen. Men sen när jag började samla upp han så kändes det helt otroligt mjukt o följsamt utan man ska börja be han göra det o det med spänningar i kroppen innan han har värmt upp sig ordentligt. DÄR fick jag en tankeställare. Allt kändes otroligt mjukt o cheenell hade sin högra galopp som den fina i dag o det kändes bra, måste tänka i galoppfattningen skita i lite att det ska se så prydligt ut jämt begära stora galoppsprång direkt o lossa bogarna snappt o ej bli hängande för länge för då bli han med seg. Otroligt nöjd o ser fram emot nästa som ska va den 15 nov. Min fina Cheenell hade en sådan fin gång o va riktigt pigg o alert är så stolt över han

1 kommentar:

  1. Ni jobbar bra !!!! Härligt att läsa...Lycka till.
    Kramizz....Marita

    SvaraRadera