måndag 4 oktober 2010

Nytt kapitell i boken av ridningens konst

Ja jag blir bara tvungen att skriva lite idag också, idag hade jag en mycket mjukare o lösgjord häst visst han är lite stark i höger sidan men oftast bara i galoppen nu har fått en fin känsla att ta det med min inner skänkel istället för att i tygeln. Va sugen på att göra lite skänkelvikningar i dag va ett tag sen nu började i skritt o kände att han inte riktigt ville trampa på med sitt inner bakben så duttade med spöt ingen reaktion mer än att försöka att gå iväg med mig en dutt till samma reaktion då fick han en liten klatsch o va händer han ger med sig fullständigt o allt bara flyter på o skritten brukar va så svår att göra något i känns som man tappar fart o sen dör allt ut men nu gick det om jag va bestämd, aldrig elak men bestämd. Allt flöt på bra i trav lyssnade himla fint gjorde även skänkelvik i trav gick himla bra men får passa yttersidan så jag inte tar fram ytterhanden men inte heller ta för mycket i inner så han blir förböjd i vänster varv. Galoppen ja jag trodde inte det va samma häst fina fattningar från skritt utan att dra sig ur red över o gjorde lite förvänd galopp I FORM detta är värkligen halleluja moment. Red inte så länge utan han kändes kanon va nog den bästa känslan jag har fått någon gång o jag hoppas verkligen att det finns ett nytt kapitell fast senare nu ska jag läsa detta noga o NJUTA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar