lördag 9 oktober 2010

Turbo

Fick vänta hela dagen innan jag äntligen kunde åka till stallet, mocka o göra fint i sängarna åt hästarna först. Va verkligen skit kul att komma ut till hagen i dag för att se att hästen har inte en ren fläck någonstans, suck vilken dressyr häst han är, ha ha ha ha en dressyrhäst som har ett liv får man väl säga iallafall. Han va jättepigg o kändes himla jämn i traven men blev lite stark i höger galopp men kändes änndå bättre. Gjorde lite skänkelvikningar o gick bra va lite protest för höger skänkel. Red igenom LB:1 allt kändes bra men vid höger galopp så tänker han förre mig o tar galopp o det blir inte bra vet inte hur jag ska göra???? han saktar av lite känns som hela hästen försvinner under mig. Skulle inte förvåna mig att det kommer bli pannkaka i det hörnet nu på tävlingarna framöver. Men kändes himla pigg i övrigt ville gasa inte slöa känns skönt att han har blivit så självgående min plutt. Nästa söndag den 17 ska vi åka o träna för Lisbeth ska bli spännande hon är ju dressyrdomare så tänkte om jag kunde rida igenom programmet så får vi se vad hon säger vad vi ska tänka på:0) Äpplen o puss på mulen fick han innan han fick gå ut i hagen igen ett par timmar innan läggdax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar