fredag 15 oktober 2010

Vad har hänt med pållen ????

Ja jag tror att jag har fått en helt ny häst he he he han är underbar vilken gång men nu måste matte lära sig att rida i det nya tempot, o jag som trodde det skulle bli enklare när han blev mer självgående "latmasken jag" men jag har fått en ny ridning med så, inte jobbigt att göra längre än försöka. Det som jag behöver träna på är att verkligen att träna på min snabbhet nu för han lyckas smita iväg med mig lite för många steg ibland. O galoppen känns som han sticker iväg med mig o ibland orkar jag inte ta han med sättet o då tar jag i munnen visst i bland behövs det att bromsa till, men måste verkligen samla upp han på yttersidan o mjuk i inner o följ med utan att kläma o ta i så man bli blå, mjukt o fint. Jag måste verkligen tänka på i vänster varv att nästan ställa han utåt ha den tanken så han inte blir för lång o stark på ytter sidan, fungerar bra i skritt men har inte riktigt fått in klämen i traven där jag kan bli lite hängande ibland men inte lika ofta längre. Ska bli skoj att träna för lisbeth på söndag är så sugen att tävla också, mer senare...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar