lördag 23 oktober 2010

KM JLFF

I dag har vi haft Km med fjordhäst föreningen på Solberga säteri, vi hade ju ingen tur med vädret men vad spelar det för roll vi hade ju så roligt o vi är ett härligt gäng med både fjordhästar o andra raser så av bara det blir man varm. Cheenell min älskade prins va jätte duktig cool lugn som vanligt inte mycket som berör han men han kan minsann blir vass o pigg som ett norskt fullblod han är. Kände att jag fick till framridningen idag kände mig inte stressad eller försökte tvinga in han i någon form som han inte är uppvärmd för. Men tyckte att när vi väl var våran tur att han tappade lite bjudning men kändes riktigt bra visst vi hade lite med hörnpasseringarna i galoppen men det har jag inte tränat så mycket på ju så det får vi lägga lite energi på hema även skritten blir att han tappar energi i men det är riktigt svårt så vi kämpar vidare med det så blir det nog bra med. Vi fick en 7a på framåtbjudningen det va skillnad mot 4or o 5or som vi har haft många gånger men nu börjar tempot sitta i både han o mig, energisk uppvisning JA tjo ho annas har det jämt varit taktmässig men dålig bjudning. Jag har ju haft ett mål att få minst 60% o i dag red vi ihop 62,06%. Blev så himla glad fick lite tårar i ögonen att vi lyckades sen blev det ärovarv i en sådan fart att rosetten flög av ha ha ha ha. Sen fick Cheenell åka hem med min sambo så skulle jag stanna kvar o hjälpa till med hoppningen då fick jag frågan om jag inte ville testa att rida Emmas Hingst Ronjas Ben Hur 232 o hoppa med han kände ett litet sug i magen av fjärilar men man kunde inte banga på ett sådant erbjudande åå vilken härlig häst inte lätt att rida men naggande go. Vi fick lära oss banan lite snabbt sen travade vi runt fick en clear round rosett det va inget för den killen ja jag blev så sugen att det fick bli en runda med 40 cm o då tog vi lite galopp också härligt även denna gång en rosett va faktiskt skit mallig när jag va färdig. Måste bli lite mer hopp för pållen o mig för skoj. Är så himla nöjd o blev taggad till tusen för nästa helgs äventyr. Även ett stort TACK till min älskade häst, tack för i dag!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar