torsdag 16 september 2010

Ridning

Nu va det ett tag sen jag uppdaterade, ridningen är så himla roligt just nu kan nästan inte tänka på något annat, den senaste ridningen har varit mycket focus på att rida o inte åka häst o slutresultatet har blivit mycket bättre nu om jag kan få till det på tävlingsbanan så skulle det ju va ett plus förstås, ha ha ha ha men det kommer nog ett koppling i hjärnan hoppas jag. Har varit i väg på en programridning i Holaveden utanför Tranås. Han gick så fint så fint ska säga att har nog aldrig fått han så mjuk o lyhörd när vi är på tävling o tempot va helt ok på framridningen men det där lila extra tynade liksom bort när vi väl kom in på banan vi skulle rida LB:1. Men tyckte ändå att han va mjuk o fin. O den domaren ja jag tror att jag älskar henne vilken underbart skön människa. När jag hade ridit färdigt så stack hon ut huvudet o sa det är tillåtet att andas, ha ha ha ok jag flåsade som en gris o kan ju ha ett stort samband med att jag har bärt runt han ännu en gång. Man hade 20 min tid med henne o hon frågade lite hur många gånger vi hade tävlat o det är väl ca 7-8 gånger tror jag. Lisbeth hete hon sa att det tar ca 10 gånger innan man börja få lite kläm på det. O hon tyckte han va taktmässig bra men alldeles för slö i bakbenen men man glömmer bort den alldaglia ridningen lite det stämmer rätt bra. Men det såg jätte prydligt ut vi red fina vägar men i o med att han inte har något klipp i bakbenen så blir poängen inte så bra så jag fick 54,82% som vanligt. Hon ville att vi skulle rida på en volt så hon fick se o det tog ett varv ca så hade han dom där snabba bakbenen igen o lika så i galoppen så hon såg nästan direkt att vi kan ju men så slutar jag att rida men det kommer sa hon JA det får vi hoppas på. Men hade skit roligt känns som jag vill åka iväg varje helg på något. Va väldigt nöjd efter den dagen har även fått veta att hon kommer ner i gång i månaden framöver så det kanske blir att man åker o tränar nångång för henne. Har även satt på en nosrem så han inte blir lika stark för mig. Cheenell fick gå o beta när vi tittade på andra duktiga ekipage.
Men sadeln har börjat röra på sig framåt va attan det har ju varit kanon hela sommaren men tror att det har med pälsen att göra att han börjar få så tjock päls ska få låna en kompis antiglidpadd o testa om det blir bra så får det inhandlas en sådan. Tycker det är konstigt att inte har haft ett ruggigt parti på ryggen tills att ha vid manken neråt bogarna den glider fram o upp på bogen.
Ha det bra alla så hörs vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar