söndag 5 september 2010

Ett roligt men väldigt jobbigt ridpass!!

I dag har jag o pållen varit hos Piven o tränat det kändes som en evighet. Har börjat falla tillbaka lite kändes det som med den senaste ridningen men Piven tyckte inte det va så farligt. Men det känns som det mesta vi har gjort har blivit lite av en pannkaka. Jag har slutat att rida på lite o han gör ju inte mer en det jag säger till han att göra har blivit en liten dragkamp istället. Men är bara att ta sig i kragen o börja rida om jag ska komma tillskott med ridningen. Han tycker det är jätte jobbigt med galoppen när han måste korta upp sig men överlag så tycker jag att det känns bra bara jag begär att han ska gå ett snepp upp i tempo desto jämnare o med mer tryck i bakbenen desto mjukare blir han i munnen. Har kännt att han biter sig fast lite i höger sidan som vanligt o det har blivit att jag har börjat att små dra i den sidan för att få han mjuk o inte känna det hårda, får verkligen tänka på att inte sitta o tjuvdra för det tröttnar både han o jag på. Hemläxa är att få ett mer driv i min ridning framåt o inte sitta o latåka med. O även om jag blir sket trött så försöka rida ett litet snepp till o sen vila. Rida korta men bra två minuters pass o sen lite vila o sen igen men inga segrundor utan pigga o alerta, hi hi jag är ju en sån lat fis men ska jäkla mig försöka att skärpa till mig på den fronten om vi ska komma vidare i vår ridning för vi kan ju. Riktigt stolt va jag i lördags faktiskt så kände jag att jag verkligen kopplade ihop mitt ridsätt i galoppen inte sitta som en stålfjäder utan kom ner i sadeln red med sätet o fick han i fin form i höger galoppen efter ett par försök kunde till o med använda min inner skänkel på ett riktigt bra sätt. Piven kom med en bra lösning med galoppen att inte flytta inner skänkeln för mycket för under den tiden har han hunnit att bli rak i sin inner sida o då har jag tappat han o det blir tungt o han blir så jäkla stark utan tänk att jag ska rida han i en liten volt precis innan jag gör fattningen o ta fattningen med höften kändes himla bra det ska vi träna på. Längtar redan efter nästa gång jag ska rida o det blir förhoppningsvis på tisdag. Är så himla glad för att ha en tränare som Piven för hon lägger verkligen ner tid o energi på att man ska få en bra resultat oavsätt vilket ekipage eller nivå du är på. Så nu är jag taggad som tusan som alltid efter hennes lektioner. Cheenell fick många klappar o beröm för han är duktig min pålle men han tycker det är jobbigt att galoppera i kort galopp men det har blivit mycket bättre en stor kram till han. Han är säkert skitig som en gris nu men han är ändå min bästaste favorit.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar