lördag 28 augusti 2010

Lokal Dressyr

Ja i dag gick bilen o transporten till Grannkärr för Våran sista lokala dressyr för i år, va på väldigt gott humör efter ridningen igår han va jättefin o hade ridigt han i lite lägre form inte va han stark utan mjuk o fin. Visst han dra sig ur i galoppfattningarna o vi missar lite här o där men det sket vi i utan vi kämpar på. Jag startade sist i LA:1 red fram i god tid o skrittade mycket, Cheenell va laddad han passade på när jag skulle göra en galoppfattning han stack i väg o gjorde en sån salva inne på framridningen med bocksprång o högljuda brakfisar, ha ha ha ha höll på att skämmas ihjäl. Tyckte att jag fick han någorlunda fin o jag tänkte mycket på att jag inte skulle bli spänd o inte att ta för mycket i han med den fördömda innertygeln men det gjorde jag ändå. Precis innan det va våran tur ställer sig Cheenell o pinkar o fiser högt o ljudligt, ja jag höll på att skratta ihjäl mig när jag kom in på tävlingsbanan hi hi han är för himla goer min pålle. Väl inne så tycker jag att det flyter på rätt bra visst han blir lite rak o drar sig ur. Men vi fick till 10m volter, hyfsad ryggning bra tempo men skänkelvikningarna gick åt skogen som vanligt pga av att jag blir som en pinne o överarbetar då blir han bara tvärtom o skiter i det, inte så konstigt kanske. Va nöjd när jag red ut o hade i tanken att nu är du nöjd även efter du har sätt resultatet o denna gången satt jag iallafall INTE o höll i han så hårt som jag gjorde nere i Skåne. Gick o lastade min gula guld klimp. Hämtade resultatet o blev en smula förvånad över att det inte blev mer men skit samma. Fick faktiskt många 6or men bara en 4a o 5a på skänkelvikningarna som vanligt. Domaren tyckte inte om riktigt att jag hade han i lite lägre form det påpekade hon lite då o då. Vi fick 192p o 50,52%. På allmäna intryck så fick vi en 6 på gångarter men bara en 4a på lösgjordheten o det tyckte jag va lite snålt, men hon tyckte att han ej va eftergiven på tygeln o att han går emot handen, Ja ja. Är nöjd iallafall.
Nästa helg ska jag åka till Piven o träna ska bli så roligt. Cheenell min prins fick mycket beröm från sin stolta matte ett stort rött äpple o sen fick han gå ut till sina flickor i hagen o bara ha det gott. Ha det bra alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar