måndag 2 augusti 2010

SM 2010

Ja det har gått upp o ner för mig om mitt SM men hur som helst är det gjort nu o går inte sudda ut.
Resan tog ca 5 timmar o Cheenell sköte sig utmärkt. Väl framme så gick man till sek o anmälde sig fick rumsnycklar vi fick stallet som låg i centrum av allt så det va kanon. Cheenell fann sig direkt o va som en dammsugare i boxen för det va halmbädd ha ha den stollen. Red en sväng i ett av ridhusen på kvällen o gick väl inte så bra men vi hade åkt en lång resa.
På lördagen den stora dagen skulle jag va först ut i förklassen som startade vid 08.00. Gick upp vid 04.45 o körde den lilla biten till stallet o fodrade så han skulle ha god tid på sig åkte till rummet igen vilade en stund till. Kvart i 7 va jag i stallet igen faktiskt rätt lugn. Mitt stora problem är framridningen är nästan lite rädd för det, blir halvdant rider inte igenom han ordentligt. Skönt va det faktiskt att va först ut lite lagon pirrig så gjorde vi faktiskt en hyfsat bra runda på 59,31% kom 10e plats av 18 så där va jag rätt nöjd.
Sm klassen i dressyr startade kl 13.00, vid ca tjugo i två va det våran tur, hade lite mer nerver o det ända jag tänkte på att han inte skulle bli för lång eller dra sig ur men istället så höll jag i o för sig i men FÖR mycket istället. Skänkelvik gick åt skogen fullständigt men fick 7or på förvänd galopp 8a på sista halten o det har vi aldrig fått innan. Men överlag så vaa det svag bjudning ej lösgjord i sidorna glöm ej eftergifter tänk på mer skänkel en hand. Vad håller jag på med!!!!!!! Varför får jag aldrig till det antigen låter jag han bli för lång o nu håller jag i så hårt att han har ju inte en chans att bli eftergiven, stackars Cheenell men vilken klippa till häst han är o gå med på det. Så i SM klassen tog vi jumboplatsen o kom sist vi fick 53,77% tror jag det va. Va rätt nöjd tills jag såg resultatet o min sambo Benny tog kort o där ser man hur mycket jag håller i o en ej följsam häst. O vad ska alla tro om mig jag som har sagt att det går så bra för oss o så kommer vi o jag rider som en djävla kratta. Har så svårt att släppa den här ritten den går om o om i huvudet. Men alla morötter o klappar till min häst som har tagit denna helgen med ro o snällhet han är för snäll min häst. Som det känns nu så har jag tappat min gnista lite o hoppas jag kommer igen. Cheenell min prins ska få lite semester som han har väl förtjänat. Sen måste jag nog åka på några lokala tävlingar till för min skull kan inte lämna en sådan här ritt o känsla som sista tävling. Mot nya mål ska försöka att kvala in igen tills nästa år. Men om man räknar så har jag sammanlagt varit ute på 5 lokala tävlingar med två ritter på varje tävling innan SM är ju inte så mycket måste verkligen ut mer. Nu bryta ihop o sen komma tillbaka hoppas jag. Men ni måste veta att jag ger verkligen inte lägger skulden på Cheenell eller att jag är besviken på han utan det här är helt o hållet mitt fel för han är en riktig KLIPPA.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska vara stolt över att du och din fina Chenell tog er till SM. En jättefin bedrift tycker jag.
    Tävlingsnerver har alla mer eller mindre. Ut på småtävlingar och skaffa er rutin. Jag är helt övertygad om att vi ser mer av er på tävlingsbanorna framöver:0)!

    SvaraRadera
  2. Ja det har skjunkit in mer o mer men det som grämer mig mest är att jag höll så hårt i han att han gapade i stort sett hela programet, stackarn. Men nu ska vi ta nya tag o se framåt. Har anmält oss till en lokal nu den 28/8 sen blir det väl KM med JLFF. Ja tävlingserfarenhet SM va ju våran 6e riktiga tävling hi hi ska ut på mer om tiden räcker med små barn o all men viktigaste är att vi har skoj min prins o jag. Tack Christina för pepning!

    SvaraRadera