tisdag 24 augusti 2010

Blåsa bort!

Ja det va nästan storm ute kändes det som för fy attan va det blåste men det hindrar inte en ridsugen galning. Cheenell va lite spänd i dag för det blåste o så är det det livsfarliga hörnet som alltid är spöken i när det blåser undrar va det är dom ser för alla hästarna i stallet reagerar på det rackans hörnet. Skrittade länge i dag försökte få han att lyssna mycket på sätet kändes hyfsat o att inte ta för mycket i inner tygeln inte först iallafall utan ta det med min inner skänkel o aj aj inte glömma bort ytter skänkeln för tusan. Red öppna i bägge varven i dag också o gick smidigt för jag satt inte o spände mig utan va avslappnad med ändå med fast på ett mjukt o fint sätt kändes det som iallafall. Fina skänkelvikningar blev väl bäst i traven så han inte tappar för mycket i sin gång. Galoppen va åt skogen o jag kände att jag började bli frustrerad men gjorde något annat ett litet tag som jag vet att han har lätt för o sen gick vi in på en 10 m volt o när vi nästan va på väg ut så gjorde jag en h galoppfattning o va händer jo det gick riktigt bra antagligen för att jag inte va spänd utan tog bara galopp. Han går bra i en lite lägre form i galoppen han har ju inte riktigt orken kan ha han jätte fint men kan tappa han igen efter en halv volt men är bara att träna på, han va riktigt kalas i av joggningen o hade ett bra tempo o drog varken ur eller tappade tempot. I morgon ska han få vila min guld prins sen blir det ett lite lättare pass igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar