måndag 16 augusti 2010

Mys runda

Äntligen kom vi iväg på en runda min prins o jag efter två långa veckor vila. Men Cheenell va inte så pigg från hagen till stallet precis släppade fötterna efter sig men fick en välförtjänt avborstning han har börjat sätta vinterpäls ja han är för rolig på det, inte många månader han går med sommar kostym den herren. Klippte manen o tyckte den blev riktigt snygg. Va härligt det är att bara bosrta o dra långa djupa andetag i hans päls mmm luktar så gott. Vi red vår vanliga runda o då blev han pigg travade på o så tog vi lite galopp kände att jag hade lite ont i min rygg så vi tog det lugnt. Cheenell ska gå här hema ca en vecka till sen ska han upp till vinter hemet blir så mycket lättare då nu när jag har börjat jobba. Vi har anmält oss ju till en lokal dressyr den 28/8 o vi har inte hunnit att träna något ju. Men han brukar inte falla ur så snappt o det viktigaste är att vi ska göra denna tävling utan några direkta krav utan för det är just roligt. Han håller sig fortfarande fin i hullet o det är roligt. Längtar efter att få träna galopp igen han började att ta sig så fint ju o skänkelvikningar va ju så fina när inte matte få idiot spel. Ha det bra alla va allt för den här gången......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar