måndag 23 augusti 2010

PÅLLEN

I dag hände det äntligen satt jag på hästryggen igen på min underbara prins. O med tanke att jag inte har ridigt så mycket dom senaste veckorna så gick det riktigt bra. Han va riktigt pigg o tyckte det va skoj för här trampades på o inte några slöa steg icke sa nicke. Red inte så länge men började rida mycket skritt volter öppna o ja det kändes riktigt härligt men blev lite mer på bettet i traven o om jag slutar att dra för mycket i inner tygeln utan att ta igenom förhållningarna o börjar använda inner skänkel istället så blir det bra. Lika när jag skulle rida öppna i trav i vänster varv o kändes inte riktigt bra men kanske inte så lustigt för jag satt o tog i o spände mig som jag skulle försöka nypa av han på mitten istället för att inte överarbeta o bara ta det mjukt så gick det kanonens. O min guld prins va så himla fin i galoppen om jag sitter avspänt o kommer ner med mina ben så känns det så härligt ååå duktig han va. I morgon blir det ett litet mjukis pass igen. Han fick nya skor med i dag o det kändes så skönt så han är så fin om fötterna. Ett stort välförkänt äpple fick han min duktiga pålle. Har pratat med min tränare så snart ska vi komma iväg ditt också igen. O snart har jag första sparade pengen till min tranport. Ha det bra alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar