fredag 17 september 2010

Min underbara Cheenell

Hade tänkt att rida en del pass i veckan men så har min lille pojk varit lite febersjuk så det har varit vila tills i dag. Ska säga att jag va en smula nervös när jag skulle sätta mig upp det blåste va regn i luften he he he då kan min snälle guling helt plötsligt förvandlas till ett norskt fullblod o då djävlar får man åka över ridbanan. Men han va en klippa o så lyhörd ja det va så roligt tror att han tyckte det med för han va så pigg o bjöd fint. Fick till o med en puss när jag hämtade han i hagen ååå vad glad man blir då. Red inte länge alls utan han ska veta går det bra så får man ledigt nä men man behöver inte sitta o traggla mer o mer utan ha kvar den känslan tills nästa gång. Känner mig så nöjd över att galoppen har börjat bli så bra är en sådan skillnad. I morgon ska man va i Vetlanda hela dagen o titta på många vackra fjordhingstar är hingst premgering där alltid lika trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar