måndag 20 september 2010

Blöta som två sillar

Nu tycker jag att det kan sluta regna varenda gång jag ska få rida åkte upp till stallet för mocka o sen njuta av ett pass på ridbanan, jag hann precis få in Cheenell innan det började att regna o mer mer o mer, men jag mockade i godan tro borsta längeeee på min fina prins klippte manen borstade ur svansen men pannluggen vågar jag inte röra den är så tunn så tunn tänk om han hade haft lite mer lugg men ja vet man kan ju inte få precis allt. Hade nästan gett upp så tyckte jag att nä nu regnar det inte lika mycket sadlar på går ut. Det går ju faktiskt bra när man väl kommer upp märkte inte av så mycket gick hyfsat i dag med för att inte ha ridigt så mycket den sista dagarna. Pigg som attan. Men hade o göra med få han böjd i sidan ville helst smita in med höger bog. Han låg på som en rem när vi skulle galoppera trodde att han va en fjord galoppör eller nåt. Många övergångar så fick vi till det men i dag fick jag han mycket mjukare i hans svåra varv låg på mer i innertygeln där o ville inte riktigt lossna. Kanske han byter varv ett tag nu igen. Han såg ut som han hade doppat mulen i en skål med grädde o då betyder det obligatoriskt mule kli av matte. Provade en antiglid padd som jag hade fått låna av en vän en sådan får införskaffas tror jag. Min sadel är så känslig för regn den såg ut som 7 svåra år för det regnade sist med men la en handduk över i dag när jag red ja ja är kanske lite pedant o även om sadeln är typ 15 år så är den jättefin o det är nog därför den är så fin för det har varit folk som har varit rädd om den i alla år. På torsdag bär det iväg till Charlies häst o hund för rea så får man se om man hittar något. Vet inte igentligen om det är något specielt som jag behöver men något hittar man ju alltid jo en grej fårskinns tvättmedel till padden. Får de om jag hittar några ridkläder kanske nåt schabrak som jag inte har typ 7st av men kanske hittar en som har jätte fina färger ett skärp till mina tävlingsridbyxor, en fin lädergrimma i ljust läder det skulle han bli fin i Cheenell. ja en behöver inte tänka så värst länge innan man kommer på något som man vill ha när det är hästgrejer är nog lite nörd på det med, men försöker begränsa mig något. Men det som jag önskar mig mest av allt är en boggi transport gärna en värmlandsvagn eller en boj. Nä nu får det räcka för den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar