söndag 27 juni 2010

Surt sa räven

Ja vilken dag detta har varit det börjar med när jag ska hoppa upp på framridningen så hör jag Charlotte på Cheenell håller sig förbereda 20 min innan,VAAAAA???? Jag fattar inget men börjar rida fram stressigt o försöker att dra han in i formen hur lyckat är det då!!! Så va det min tur o försöka rida på en häst som inte är ett dugg följsam eller har motor INTE lätt att försöka bära han runt vi hade ingen gång alls. Min sambos farmor som är snart 90 år gick nog snabbare än va vi red o hon är steloperead i höften o har rullator. Ja då kan ni nog tänka er hur bra det gick. Vi fick 54,8%. O sen va det en 4 timmars väntan innan det va våran tur igen. Cheenell stod i transporten o sov o hade det gott. Men medans timmarna gick så började jag bli taggad igen o vi skulle rida fram kändes han inte super förstås men han hade lite motor han inte rida fram så mycket denna gången heller så va det våran tur o det gick ännu sämre än förra gången han ville inte ställa sig i hörnen eller bjuda på framåt alls i en av galopperna i half i genom så bröt han av o sen gick det inte att få igång den igen. Va hemskt att jag inte kan koppla ihop hjärnhalvorna o få till det någon gång kände mig fruktansvärt dålig när jag red ut jätte besviken på mig själv, men Cheenell fick en klapp ändå för det va ju inte han som va dåligt. Tror att jag kände mig så fruktansvärt besviken i dag var för att jag vet ju så väl att vi har mycket gång o inget möstempo. Men fick super dåliga 51% så det är bara att glömma det här o kämpa vidare. Nästa söndag är det tävling i Holaveden o hoppas på att jag kan rida då o inte rida som en kratta. Måste få upp tempot för det är därför vi får så dåliga poäng går inte att bära runt han där inne han måste gå på framåt med bakbenen annas får man en sådan här dag med tungt o inget tempo ALLS. Tänk om han hade gått så bra som han gjorde igår då hade det varit en annat femma men nu är det slut gnällt för mig denna gången det är bara att ta nya tag o se framåt o komma över denna trösklen nu så det börjar ge resultat inte bara på banan hema utan på tävlingsbanan också men det är nog lite svårt!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar