söndag 20 juni 2010

Underbara fjordhästar

Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen o startat upp en blogg som är tänkt att handla om mig o min underbara fjordhäst.
Vet inte hur jag ska börja men tar en kort information om oss. Jag heter Charlotte o är 29 år nu snart o bor på landet med min sambo o två barn på snart 5år o en 1,5år. Är för tillfället mamma ledig o är tänkt att jag ska va det sommaren ut.
O nu till sidans stjärna ja jag tycker det att han är värd en stort stjärna min fjordhäst Cheenell han är 7 år o har varit i mina ägor sen han va 1 år. Cheenell är en ljusbrun black valack som är efter Cheen Femtio 207 o undan Ella 3100 mf är Torjus 150 o mmf är Valder 25. Cheenell är en fjord med underbart temprament o psyke han gör allt som jag ber han om även om det ibland behövs lite övertalning men bara lite. Vi rider mest dressyr men vi hittat på lite bus också, han är även inkörd men blir tyvärr inte så ofta som vi gör det. Vi är ute på våran första tävlings säsong i år o vårat mål har varit att komma till Fjord Sm, o vem hade trott att på våran första kval tävling att vi skulle gå o vinna det va en underbar känsla så nu är det hård körning som gäller så vi ska va SM redo. Men just nu taggar vi för lokal dressyr nere på ridskolan här i Aneby på midsommar helgen. Så det varvas med mycket kondtions träning ute i skogen med lång galopper o även träning på bana. Vi tränar för instruktör ca två tre gånger i månaden hon är en underbar tränare som verkligen har ett positivt o gott öga för varje ekipage. Så det är med inplanerat nu nästa vecka. Ja nu får det nog kanske räcka för den här gången men vi återkommer inom kort.

3 kommentarer:

  1. Du är go du Challan <3 =)/susann c

    SvaraRadera
  2. Ja a många som ville att jag skulle starta upp en blogg. Så kan jag få skriva av mig lite :o)

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa om er..Lycka till !!!

    Marita

    SvaraRadera