onsdag 30 juni 2010

Halleluja Moment på åkern

Ja så sant som sagt vilken fräs det va i han i dag min lille gubbe. Pigg o framåt va så rörd när vi va färdiga med passet så det bara strålade om mig o det sitter i än. Började med skritten i dag o tog igenom den fånga upp han med halter så bakbenen kommer in under sig o gjorde några bakdels vändningar så bakbenen får trampa igång. Traven höll på att bli lite dragkamp men jag kom på mig att sitta o tjuvhålla AJA BAJA. La volter o försökte samla upp han istället vill ju inte förstöra gången med att hålla in han. En av den riktigt stora halleluja moment va när skänkelvikningarna för vänster skänkel gick som en dans jag lyckades fånga upp han på ytter o fick en en bra känsla på hur jag skulle få till det o så vips så kom flytet men fick inte släppa fram ytter handen för mycket för då tog han hela kakan om man säger så. Tog vänster galopp från skritt i form o sen behöll vi den, hurra hurra! Vi va på en liten volt o sen red vi ur o va på en stor yta o han låg stadigt behövde bara göra några snabba förhållningar ibland, duktig. Sen lite frust o lång tygel. Tog lite galopp i höger o kändes rätt bra den med o sen joggade jag av han väl förtjänt av det ville inte rida mer för vi tar ett större träningspass för piven på fredag o han gjorde allt så himla bra i dag o då finns det ingen anledning att hålla på att nöta för länge blir bara fel då, går man bra så blir det ledigt sen. Så man får nåt för att man är så duktig. Så självklart mycket klapp o beröm hela vägen hem o en stor morot förstås. DUKTIG PÅLLE :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar